RSS

Archives

Dibalik Daya Tarik Perempuan Cantik Dan Mantap

warning : entry ini mengandungi ayat kurang ajar.. nasihat saya kepada semua lelaki yang baca blog ini, silahkan berhati-hati dengan perempuan yang merasa cantik.. kenapa aku sebut yang 'merasa cantik? sebab kadang-kadang ada perempuan yang muka pecah macam getah spenda pun boleh merasa dirinya cantik.. wk wk wk.. merasa cantik dan sikap yakin diri itu adalah dua perkara yang berlainan.. kenapa perempuan merasa cantik? perempuan yang merasa cantik ini biasanya merembeskan hormon estrogen yang tinggi..

jangan buat kerja bodoh wahai perempuan cantik :(

terbukti melalui kajian saintifik, perempuan cantik (muka licin, badan mantap, dan lain-lain) memiliki lebih banyak hormon estrogen daripada perempuan yang tidak cantik.. tapi ada juga perempuan yang tidak cantik memiliki hormon estrogen yang banyak lalu membuat mereka merasa cantik.. jadi kesimpulan yang dapat dibuat adalah, perempuan yang banyak hormon estrogen akan menyebabkan mereka perasan cantik.. sekiranya anda bercinta dengan perempuan merasa cantik, berhati-hatilah..

salah satu sebab kenapa perlu berhati-hati ialah perempuan yang memiliki banyak hormon estrogen ini lebih cenderung untuk menjadi ghairah, gatal, genit, dan "sangap batang".. salah satu cara untuk mengenal pasti perempuan seperti ini ialah, sentiasa menjaga penampilan (bergaya necis), selalu mengharapkan pujian, dan sentiasa merasakan dirinya lebih baik dari orang lain.. tapi hal-hal ini bergantung pada situasi.. contohnya seperti ada juga perempuan yang menjaga penampilan untuk kerja..

"Perempuan dengan estradiol yang tinggi cenderung lebih menggoda, bergairah dan berani berhubungan dengan lelaki lain yang bukan pasangan resminya. Bahkan mereka juga sering berganti-ganti pasangan"

Riset yang telah di publikasikan dalam The Royal Society Journal Biology ini, melibatkan 52 perempuan berusia antara 17-30 tahun. Semua perempuan tersebut tidak menggunakan alat pencegah kehamilan agar dapat diukur kadar estrogennya. kumpulan peneliti kemudian mengajukan beberapa pertanyaan kepada para responden seputar dirinya, riwayat seksualnya dan meminta mereka untuk menilai penampilan fisiknya masing-masing. Selain itu, kumpulan peneliti juga meminta bantuan 2 responden laki-laki dan 7 perempuan untuk memberikan penilaiainnya terhadap penampilan fisik ke 52 orang perempuan tersebut lewat selembar foto seluruh badan yang diberikannya.

Dari hasil penelitian itu terungkap bahwa perempuan yang memiliki jumlah estrogen yang lebih tinggi biasanya cenderung menganggap dirinya lebih menarik. Hal ini juga diakui oleh orang lain yang mellihatnya.

bila bicara mengenai hormon ini, ada juga perempuan cantik yang menuding jari dan menyalahkan hormonnya sendiri dengan mengatakan "mau bagai mana, emang hormon estrogen aku tinggi.. sebab tu aku gatal puki".. sekiranya anda berkata begitu, terlihat anda menguatkan fakta "beauty but fool" jadi berbaliklah kepada agama dan gunakanlah akal.. anggap saja hormon estrogen yang anda miliki itu sebagai dugaan kepada anda..

dulu kawan-kawan aku selalu pesan sama aku "jangan cari cewek sangat cantik,nanti susah".. kini baru aku sadar, ternyata betul apa yang kawan-kawan aku bilang.. jujur aku katakan, sepanjang pengalaman aku mengenali perempuan cantik, cuma satu per sepuluh dari padanya adalah perempuan yang cantik, intelek dan bijak membuat keputusan.. yang lain-lain, kebanyakannya cantik tapi bangang!






*tubelawak

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentar:

Posting Komentar

JANGAN CUMA LIHAT DOANK GAN!!
TINGGALIN JUGA KOMENTAR KAMU...OKE!?

Related Posts with Thumbnails

ShoutMix chat widget

ShoutMix chat widget

ShoutMix chat widget